dissabte, 17 de novembre del 2012

Dinàmica de grup

Ei!!!!! Fins que una no està ficada en aquest tipus de treballs, no se n'adona del tot de les dificultats que realment suposa.

Si bé jo ja he treballat en moltíssims contextos via Internet (treballs en grup de la UOC o d'altres universitats, articles al setmanari de comunicació Directa, guions de documentals amb el GoogleDocs...), aquest treball m'està suposant, igualment, tot un repte.

El fet d'haver establert uns acords abans de començar, d'entrada, ja em compromet a unes responsabilitats que, en d'altres contextos, potser no he tingut tan interioritzades. Potser estic més acostumada a tenir compromisos pel que fa a les dates d'entrega, però no compromisos de constància, per exemple, que feien referència més al procés que no pas als resultats finals.

En aquest cas, en haver d'estar pendent gairebé cada dos dies, tal com havia dit en els acords de grup, i en formar part d'un grup virtual de gent que no coneixia, tenia com una inquietud dins meu de potser no saber respondre a aquestes exigències que, d'altra banda, jo mateixa m'havia imposat. És realment difícil buscar un equilibri perquè les aportacions que fa cada membre del grup no siguin desiguals a nivell de volum de feina.


És per això que, en aquest sentit, com ja he dit en algun comentari, crec que ens hem entès força bé com a grup, tenint en compte les diferents disponibilitats de cadascú. També faig una valoració positiva de la meva capacitat de preveure que tindria unes primeres setmanes de novembre una mica complicades. Per sort, me'n vaig adonar a temps, i vaig avisar d'aquest fet al grup, per tal que tothom en fos conscient, vaig intentar avançar molta feina a l'inici, i he pogut estar una setmana gairebé sense fer feina activament (només tenia temps de llegir els missatges que els companys anaven publicant, i veure com avançaven feina). Agraeixo al grup la seva comprensió, l'avançament de feina que han fet durant aquest temps, ja que han sabut omplir aquest buit que ha suposat la meva absència, i demostrar així la nostra capacitat de complementar-nos i adaptar-nos, així, a les disponibilitats de cadascú.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada